reklama

Ivana si zasluzime

Hovori sa „...kazdy si je strojcom vlastneho stastia.", alebo „mame taku vladu aku si zasluzime". Prvy vyrok chapem ja osobne tak, ze by sme mozno mohli samostatne mysliet, byt aktivni/iniciativni, ist stastiu naproti a nie pasivne cakat na zazrak, fnukat ci lutovat sa. K tomu druhemu nemam co dodat, absolutne s tym suhlasim, vysvetlim.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Podstata Ivanovho konania je jasna. Ja tiez fungujem v robote pod vedenim svojho sefa Martina, tak ako Ivan pod vedenim toho svojho Roberta. Hranica, po ktoru sme ochotni posluchat je medzi nami rozna, ale v poriadku. Popisalo sa toho uz strasne vela, pravdepodobne uz bolo povedane vsetko a ja uz tuto temu obchadzam ako sa da, lebo mi odcerpava energiu. Moje myslienky smeruju skor tym smerom, preco mame ludi typu Ivana a Roberta vo funkciach v ktorych su.

Pamatam sa na parlamentne volby v roku 1998, bol som stredoskolak, ale uz dostatocne uvedomely na to, aby som vedel ze sme na kritickej krizovatke. Prvy smer zarucoval despoticky rezim (podla mna) mentalne naruseneho cloveka so svojim fanklubom, druhy daval nadej na normalizaciu. Ivan, vlajkonosic a sef spominaneho fanklubu podporoval rezim, ktory nas mohol stat velmi vela. (1) Dnes sme v EU, mame zastabilizovanu ekonomiku (HDP na hlavu mame jeden z najvyssich z post-komunistickych krajin, po Slovinsku a Cesku), mozme cestovat (studovat/zbierat skusenosti) do vyspeleho sveta bez viz a cudzinci pomaly zacinaju cestovat k nam, v mediach funguje relativna sloboda, korupcia uz nefunguje tak „nahrubo", ale stale viac „sofistikovanejsie" (ak mi dovolite nazyvat predrazeny a zmanipulovany tender sofistikovanejsou metodou kradnutia ako darovanie podniku typu VSZ kamaratovi zadarmo), obcianska spolocnost sa pomaly ale formuje. (2) Moj rozum nie je schopny pochopit myslenie diktatorov, jednoducho...aktivne budovat rezim, v ktorom sa verejne prenasleduje, vrazdi, potlacaju akekolvek slobody, v ktorom si pre istotu dva krat premyslite kazde slovo ci myslienku a kradnutie (ako ho dnes pozname) je vlastne zjednodusene na privlastnovanie...nepochopim. Skuste si (ak sa Vam chce) precitat este raz posledne dve vety. Neviem slovami dobre popisat co vsetko dnes mame, resp. docenit tu obrovsku hodnotu (veta c.1), rovnako ako neviem najst hlbku temnoty, ktoru by tu despota s vlajkonosicom Ivanom zanechali (veta c.2). Co to, ale musi byt za zlo, ktore sa skryva v budovateloch rezimov (despota, vlajkonosic, Hugo Chavez, Kim-Chong Un...) opisanych vo vete (2), ktori brutalne znehodnotia zivot mnohym generaciam, znehodnotia statnu vlajku, alebo meno krajiny vo svete len kvoli vidine materialneho prospechu? Ked dnes pozeram nejaky dokument o krajinach ako Korea alebo Bielorusko (dokonca aj Rusko) je mi velmi luto obycajnych ludi, fakt naozaj velmi luto, no viem, ze Ivan chcel znicit zivoty vyse 5 mil. ludi v tejto krajine, len a len kvoli svojmu baksisu. Velmi som sa tesil a stale ma to tesi, ze sa despotovi, vlajkonosicovi a fanklubu nepodarila planovana vlastizrada, ale co viem len tazko pochopit, je ze vlajkonosic Ivan dostal v prezidentskych volbach 2009 1 234 787 hlasov. Nerozumiem tomu, vsak ten clovek chcel tak zakerne ublizit vsetkym tym 1 234 787 ludom!!! Tak extremne zakerne! A oni ho este budu volit za svojho prezidenta (nemozem sa ubranit pocitu...je to ako by Vas niekto do modra dokopal v skole pred vsetkymi spoluziakmi, na druhy den si s bezstarostnym vyrazom tvare pride od Vas vypytat 20 korun na malinovku a vy mu ich date...)? Vysvetlite mi to niekto prosim, nerozumiem tomu. Dalsia vec, ktorej nerozumiem, kde bolo dalsich vyse 2 mil. ludi, ktori nevolili vobec? Aj Vam chcel Ivan podrazit nohy, aj Vasim detom! Nic, nestaci? A...este jedna vec o Ivanovej cestnosti a pevnemu charakteru (na podnet mojho kolegu Vlada). Ked uz raz poviem na niekoho, ze je stary chuj, tak si za tym budem stat a nebudem popierat nos medzi ocami ako maly chlapec, nech ma da pan, ktoreho som urazil na sud, zaplatim par tisic korun za urazku, ale zachovam si tvar Ivan!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dobre, doba sa zmenila, despota je davno minulost, no Ivan sa pri pade z utesu do priepasti zachytil o konarik vyrastajuci zo steny (ako to byva v rozpravkach ci filmoch), kde mu Robert pribehol na pomoc a vytiahol ho. Kolke to podcenenie ludi, ked sa Ivan (po pofukani drobnych ran Robertom, osprchovani a prezleceni) postavil pred lud, ktoremu povedal „Chcem byt Vasim prezidentom". Neuveritelne podcenenie...ale takticky spravne!

Vratim sa na zaciatok, kde som napisal ako ja chapem prislovie „kazdy si je strojcom vlastneho stastia":

... by sme mozno mohli samostatne mysliet, byt aktivny/iniciativny, ist stastiu naproti a nie pasivne cakat na zazrak, fnukat ci lutovat sa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mysleli sme samostatne? Neverim tomu, Ivanova snaha o zakerne ublizenie tejto krajine bola priehladna (akoze jej dlhy cas aj ublizoval) a ked som to spozoroval ja 16 rocny stredoskolak, nemohlo si to vyzadovat nedosiahnutelne mnozstvo sedliackeho rozumu - ten sme nemali a Ivan dostal vyse 1,2 mil hlasov. Boli sme aktivni/iniciativni? Neboli, tych vyse 2 mil. ludi ktori nesli volit, sedeli pasivne doma...teraz nech nefnukaju a necakaju na zazrak, ze Ivan bude serioznym clovekom. Sme si strojcom vastneho prezidenta aj vlady a zasluzime si ich.

Viktor Lehocky

Viktor Lehocky

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Zaujima ma hlavne co prinasa ludom radost, tiez co prinasa rozpaky (politika?), no menej... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu